Week 21: Onze heren B promoveren naar 2° nationale!!!

Onze heren A en B trokken naar Astrid waar het vooral voor onze heren B om de knikkers draaide.
Astrid had in 3° nationale niets meer te winnen, maar blijkbaar vonden zij de match tegen Schulen erg belangrijk. Zij beslisten om te spelen met B0 (Boniver), 2 B2 en B4. Dit is een opstelling die zij dit seizoen nog niet hebben gedaan in deze ploeg. Merkwaardig – zij willen blijkbaar scherprechter spelen in de titelstrijd in hun reeks. Wij speelden met Pepijn, Vincent, Klaas en Dries. Wij zijn gestart met 0 – 2 voorsprong die dan logisch weer werd afgestaan door Klaas en Dries tegen B0 en B2. Dat scenario herhaalde zich nog eens en zo stonden we halfweg 4 – 4 gelijk.
De start van de tweede helft verliep hoopgevend: Klaas won en Dries bijna, maar toch verlies in de belle: 5 – 5. Vervolgens verloor Pepijn in drie sets tegen Boniver terwijl Vincent won: nog altijd gelijk – spannend, alleen jammer dat we online niet konden volgen.
Vervolgens winst voor Klaas en verlies voor Dries: 7 – 7. De laatste ronde zal beslissen over de match, maar ook over promotie want bij verlies zou Villette ons terug voorbij steken. Zal Vincent het kunnen halen tegen Boniver: Vincent kwam vlot 0-2 achter en had in de derde set matchbal tegen, maar kon de set nog naar zich toetrekken. Set vier werd vlot gewonnen en dus een erg spannende belle. Ook in de belle ging Vincent vlot over Boniver. Pepijn speelde ondertussen een spannende match tegen de B2, die uiteindelijk 3-1 gewonnen werd: winst en promotie naar 2° nationale, waar onze spelers al lang naar uitkeken, was binnen.
Volgende zaterdag kunnen zij thuis mooi afronden: bij een gelijkspel tegen Arc-en-Ciel zijn zij ook kampioen. Dat zou de kers op de taart zijn, supporters op post, zou ik zeggen.

Onze heren A speelden met Jan, Ward, Maxim en Matthias. Na de knappe prestatie vorige match tegen Sokah was de vraag wat onze mannen deze keer zouden presteren. Opnieuw erg sterke tegenstand met A15, 2 B0 en B2. Lijkt een onmogelijke opdracht. In de eerste helft wint Ward er twee en Matthias één: 5 – 3 achter. In de tweede helft herpakken onze mannen zich: Jan, Ward en Matthias winnen: 6 – 6. In de volgende ronde winnen Jan en Matthias: 6 – 8. Zou er zelfs winst inzitten? De A-speler was ook voor Ward te sterk en Maxim verloor ook, maar een gelijkspel tegen deze ploeg is straf. Toch jammer dat onze A-ploeg te laat op niveau is geraakt. Op deze manier hadden zij zich kunnen redden. Nu zullen zij volgend seizoen mogen knokken voor promotie en terugkeer naar 1° nationale.

Onze C-ploeg trok naar Salamander waar Laurent, Floris, Thomas en Alexander 4 C0 tegen kregen.
In de eerste helft verloor enkel Laurent zodat we gingen rusten met een 2 – 6 voorsprong. Nadien wint iedereen: 2 – 10 en match binnen. Thomas zorgde voor 4 op 4 en andermaal mooie winst voor onze ploeg.

De D-ploeg met Jurgen, Victor, Senne en Jasper namen het op tegen C0, 2 C2 en D0. Het bleef gelijk tot 2-2, maar dan wonnen onze mannen 7 matchen op rij en zo was de match beslist.
Het werd uiteindelijk vrij vlot 4-12. Jurgen zorgde andermaal voor 4 op 4.

Onze E-ploeg met Jonas, Lune, Bert en invaller Marcel moest het opnemen tegen eerste achtervolger United. Dat bleek een zeer zware opdracht want United speelde met 3 C6 en D2. Tot 3 – 3 konden onze mannen gelijke tred houden, maar dan brak de veer: United stoomde in één ruk door naar 9-3. Match gespeeld. Bert zorgt nog voor winst tegen een C6 en Jonas ging na zijn twee winstmatchen 2 keer in een belle onderuit. Een logisch verlies met 12-4 was het resultaat en United springt over onze ploeg naar de derde stek in de ranking.

Onze F-ploeg trok met Jeffrey, Sem, Finn en Karel naar Hoeselt. Daar troffen ze 2 D2, D4 en D6: een zware opdracht. Het werd vrij vlot 8-0. In de laatste match kon Jeffrey de eer redden : 15-1 verlies.
Voor onze ploeg was derde provinciale duidelijk te hoog gemikt.

Onze G-ploeg met Eppo, Ethan, Kevin en Arjen trok naar ST Truiden. Ook zij kregen een zware tegenstander voorgeschoteld met D4, 2 D6 en E0. Ethan kon in de eerste ronde de eer redden tegen een D6. Nadien gingen Kevin 2 keer en Eppo 1 keer onderuit in een belle maar een tweede winstmatch kwam niet meer uit de bus: hier dus ook een zware 15-1 nederlaag.

Onze H-ploeg was vrij door het algemeen forfait van As.

Onze miniemen kregen het bezoek van Hoeseltse jeugd.
Iedereen startte met gelijke wapens: iedereen NG.
Wij hielden gelijke tred tot 2 – 2, maar dan zorgden Kobe en Tobe voor een kloof: 4 – 2.
Verlies in het dubbelspel en de twee volgende matchen keerde de situatie om: 4 – 5.
Kobe kon via winst in de laatste match de bordjes nog gelijk hangen en dat lukte: 5 – 5
Kobe met 3 op 3 en Tobe met 2 op 3 zorgden opnieuw voor een knappe prestatie.

Week 22: Onze heren B zijn kampioen in 3° nationale
TTC Schulen herovert de beker van Limburg