Week 20: Heren A zorgen voor kleine stunt tegen leider SOKAH

Onze heren A kregen het bezoek van leider Sokah met uiteraard een stevige ploeg met Zhang A14, 2 B0 en B2. Wij speelden met Ward, Jan, Maxim en Bruno. Dat werd dus een heel ongelijke strijd. Ondanks zijn leeftijd is Zhang nog altijd een oninneembare vesting en dus sta je al 0 – 4 achter bij de start. Bovendien kwam Maxim na een lange onderbreking terug uit blessure. Jan en Bruno verliezen vlotjes: 0 – 2. Ward en Maxim zetten de situatie recht tegen Di Pietro en Mertens.
Vervolgens kan Jan in de belle winnen tegen Merckx: 3 – 3. Ward verslaat dan Luk Mertens waardoor we totaal onverwacht kunnen gaan rusten met een gelijke stand: 4 – 4. Jan kan dan terug winnen: 5 – 5. Zhang en Merckx wegen dan te zwaar voor Ward en Maxim: Sokah maakt de kloof: 5 – 7 en dan denk je case closed. Onze invaller Bruno verrast dan door Mertens te verslaan en Jan pakt zijn derde overwinning: de bordjes hangen terug gelijk: 7 – 7. Kunnen onze mannen toch nog iets uit de brand slepen – als veroordeelde ploeg iets uit de brand slepen tegen de leider zou wel heel straf zijn.
Ward biedt weerstand tegen Zhang, maar hij is er net als de anderen (nog) niet tegen opgewassen. Maxim komt 1 -2 voor tegen Merckx maar moet dan toch een belle toestaan en die trekt hij naar zich toe.
Een knap gelijkspel is het resultaat.

Onze heren B blijven in de running om kampioen te spelen in 3° nationale, maar er wacht nog een zwaar programma met een uitmatch tegen Astrid en op de slotspeeldag het treffen tegen Arc en Ciel die mee op kop staan: dat wordt dus nog erg spannend.
Maar eerst Gullegem verslaan was de opdracht: zij daagden op met 2 B4, B6 en C2. Wij speelden met Pepijn, Matthias, Klaas en Dries. Het gaat aanvankelijk gelijk op: Klaas wint en Dries verliest, maar dan duwen onze spelers met de nodige inzet door met 6 winstmatchen op rij: 7 – 1.
Uiteindelijk vlotte winst met 13-3 met 4 op 4 voor Pepijn en Matthias. Het liep echter minder vlot als de uitslag doet vermoeden. Op naar de volgende twee matchen – we duimen voor onze ploeg.

Onze heren C kregen een zware tegenstander nl de tweede uit de ranking: Hurricane speelde met 2 B4 , C0 en C2. Wij speelden met Laurent, Floris, Thomas en Victor.
Tot 2 – 2 hielden we gelijk tred, maar dan verloren zowel Thomas als Victor in een belle en zo was de kloof gemaakt die onze mannen niet meer konden dichtrijden.
Floris was de uitblinker met 4 op 4. Zo eindigde de match met een 6 – 10 nederlaag. Gelukkig staat onze ploeg er nog altijd prima voor met een 5° stek.

De D-ploeg moest niet spelen wegens het algemeen forfait van United. Zo konden deze spelers op vakantie gaan en de batterijen opladen voor de laatste twee matchen.

De E en F-ploeg kregen Aarschot B en C op bezoek. Onze E-ploeg staat nog altijd gelijk tweede met Morata. Aarschot speelde met D0, D2, D4 en een sterke E4. Wij speelden met Jonas, Lohren, Stan en Bert. Na een 2 – 0 voorsprong gingen Lohren en Bert in een belle onderuit. Maar dan duwde onze ploeg op het gaspedaal en won iedereen zijn match: 6 – 2. Stan en Bert maakten er 8 – 2 van.
Jonas en Stan waren heel goed op dreef met 4 op 4: zo werd het uiteindelijk een afgetekende overwinning met 12 – 4.

Onze F-ploeg met Jeffrey, Sem, Finn en Karel namen het op tegen D4, D6, E0 en E2. Uiteraard terug een te zware opdracht. In de eerst helft zorgden Jeffrey en Finn voor winst: 2 – 6. In de tweede helft deden zij het nog eens over. In zijn laatste match had Jeffrey verschillende matchpunten, maar hij verloor uiteindelijk de belle toch, anders was het 4 op 4 voor hem. Onze ploeg verloor met 5 – 11.

Onze G-ploeg met Ethan, Eppo, Kevin en Arjen kregen bezoek van Alken met E0 en 3E6.
Hier ging het wel erg vlot: van 6 – 2 naar 12-2. Uiteindelijk wint Eppo de belle waardoor hij 4 op 4 pakt, Voor Ethan was dit ook mogelijk, maar hij verloor zijn laatste match ondanks matchpunten en een belle. Vlotte winst met 13-3 voor onze ploeg die hierdoor opschuift naar de 4° stek in de ranking.

De H-ploeg met Nicolas, Aras, Nele en Raf kreeg bezoek van Hoeselt die opdaagden met 4 E6.
Hier ging het ook vrij vlotjes naar winst. Alhoewel er werd strijd geleverd: 6 x een belle waarvan wij er 4 wonnen. Het ging van 5 – 3 naar 8 – 4. Nele en Raf zorgden dan voor winst. Nele en Aras scoorden 3 op 4 terwijl Raf en Nicolas er twee wonnen: duidelijke winst met 10 – 6.

Onze miniemen trokken met 2 spelers naar Bilzen. Liam en Kobe deden het prima tegen E6 en 2 NG.
Zij wonnen al hun partijen en zo kregen we een afgetekende winst met 3 – 7.

Op naar een vrije week om de spurt in te zetten naar de eindmeet wat vooral voor onze heren B nog een spannende strijd kan worden.

Volgende vrijdag staat er nog een trofee op het spel: Onze Heren A spelen in de bekerfinale tegen Hoeselt in Westerlo. Vorig jaar moest onze ploeg het onderspit delven tegen deze tegenstander: slagen zij erin om de beker terug naar Schulen te halen? Wij duimen alvast.

TTC Schulen herovert de beker van Limburg
Heren in finale van de Beker van Limburg