Week 18: Kansen op promotie stijgen voor onze heren B

Onze Heren A speelden de derby tegen Diest. Een match met extra pit omdat vader en zoon terug tegen elkaar mochten spelen. Diest speelde met A17, B0 Davy , BO en B2 Mat Closset (Belgisch kampioen jeugd).
Wij speelden met Ward, Jan, Matthias en Eddy (E4). Dat was dus geen haalbare kaart voor onze ploeg. In de eerste helft konden Jan en Ward allebei hun matchen winnen. Matthias mocht spelen tegen Davy en dat eindigde terug op een belle, maar in tegenstelling tot vorig jaar kon Davy het deze keer wel afmaken: 4 – 4 halfweg. Onze Joker, Eddy Jacqmotte ,probeerde de tegenstanders uit evenwicht te brengen door time-out te vragen, maar dat lukte net niet: mooi meegespeeld maar helaas geen setwinst. In de tweede helft kon Matthias nog een match meepikken en zo werd het 5 – 11.

Onze heren B met Vincent, Pepijn, Dries en Thomas kregen Gierle op bezoek. De tegenstander daagde op met drie spelers: 2 B2 en B6. Thomas startte sterk met winst tegen Ken (B2). Wij lopen uit tot 3 – 1. Maar dan gaan Dries en Thomas in een belle onderuit: 3 – 3. Nadien ging het wel erg vlot naar 13-3 winst.
Belangrijk in onze reeks: eerste achtervolger Villette ging gelijk spelen tegen Logis. Daarmee hebben we nu een driepuntenkloof waardoor onze kansen op promotie weer zijn gestegen.

De C-ploeg met Bruno, Floris, Laurent en Alexander kregen Rooigem op bezoek met B6 en 3 C0. De tegenstander heeft nog punten nodig in de strijd om behoud en dus werd er stevig gestreden. We kwamen direct 2-0 voor, maar nadien verloor Laurent twee keer in een belle zodat het halfweg 4-4 was en het werd nog erger want ook de volgende ronde verloren: 4-6. En het lijkt een nederlaag te worden na verlies van Alexander en winst van Floris: 6-8.
De andere ploegen hadden al gegeten terwijl hier een spannende laatste ronde werd gespeeld.
Gelukkig was er verbale steun alsook van onze vendelzwaaier. Dankzij deze steun konden Bruno en Laurent toch nog een gelijkspel uit de brand slepen.

Onze D-ploeg met Jurgen, Victor, Senne en Jasper trok naar Hoeselt, de derde uit de ranking. Zij kregen ook zware tegenstand met B4, C0, C2 en C6. Jurgen (2) en Jasper (1) zorgen dat de achterstand halfweg beperkt is tot 5-3. Vervolgens zorgen Senne en Victor dat de bordjes terug gelijk komen te hangen. Vervolgens spelen Jurgen en Jasper een belle: 6 – 6 en dan zorgen voor Senne en Victor voor 6 – 8. Jurgen en Jasper kunnen in de slotronde niet scoren: een billijk gelijkspel, sterke prestatie van onze mannen.

De E-ploeg trok met Joris, Jonas, Lohren en Stan naar Hechtel Eksel. De tegenstand was op papier duidelijk zwakker. Jonas start met verlies tegen E2, wat straf is. Maar halfweg al een vlotte voorsprong: 2 – 6. Nadien verliest ook Lohren van dezelfde E2,maar uiteindelijk vlotte winst met 3 – 13. 4 op 4 voor Joris en Stan.

De F-ploeg trok met Jeffrey, Finn, Ethan en Frank naar Hasselt waar zij 2 D0 en 2 E0 tegen krijgen.
Halfweg had Jeffrey 2 matchen gewonnen, in de tweede helft verloor Jeffrey en Ethan nog nipt in een belle maar een logische uitslag: 14-2.

Onze G-ploeg met Eppo, Arjen, Kevin en Lei kregen het bezoek van Bilzen met 2 E4 en 2 E6.
Hier ging het vrij vlot met een 6-2 voorsprong halfweg. Kevin en Arjen behalen 4 op 4, Eppo 3 en Lei met 2 doet ook haar duit in het zakje. Vlotte winst met 13-3. Onze ploeg rukt daardoor op naar de derde stek in de ranking.

De H-ploeg met Nicolas, Aras, An en Robin kregen Herckenrode op bezoek met E4 en 3 E6.
Er werd stevig strijd geleverd Aras (2 keer) en Robin wonnen hun match in een belle: 6 – 2 halfweg. Nadien ging het vlotje naar 9 – 5 en uiteindelijk 10-6 winst. Aras blonk uit met 4 op 4 – jammer dat hij volgens seizoen te ver gaat wonen om nog mee te kunnen spelen. Robin en Nicolas zorgen voor 3 op 4 en ook An kon als NG een setje meepikken.

Onze dames speelden nu reeds hun laatste match van het seizoen tegen Rooigem.
Het is tevens een historische match want wellicht het einde van onze damesploeg owv spelers die ermee stoppen. Gent daagde sterk op met B6, C6 en D0.
Nicole heeft haar afscheidsmatch met glans afgesloten: zij wint tegen D0 en sluit af met winst tegen de B6: Nele pakt ook een set tegen C6. : 2 – 8 en zo sluiten we het seizoen af zonder winstmatch.

Onze jeugd trok naar Hasselt. Jasper, Tobe en Kobe namen het op tegen slechts 2 spelers: E6 en NG.
Kobe verslaat de E6, maar verliest nadien tegen NG .6-4 verlies was het resultaat.

Week 19: Heren B blijven op kop
Schulen presteert sterk op Belgische kampioenschappen jeugd