Week 1: Onze ploegen nemen een prima start

De verwachtingen van onze Heren A moeten we niet onder stoelen of banken steken: de terugkeer naar 1° nationale is de doelstelling. Met Jan en Ward als B0 en nog 4 B2-spelers zijn we in principe sterk gewapend om deze doelstelling te realiseren.
Op de eerste speeldag kregen onze mannen een mooie uitstap naar Molenbeek waar ze hopelijk ook konden genieten van de culturele manifestaties nu Molenbeek Europese cultuurhoofdstad wil worden. Wij speelden met Ward, Jan, Vincent en Pepijn en de tegenstand was 3 B2 en B4.
Onze mannen namen een vliegende start met 0 – 4 en vlot door naar 1 – 7. Vincent zorgt vervolgens voor de 8. Jan en ward stomen door naar 2 – 10. Uiteindelijk vlotte winst met 5 – 11 en 4 op 4 voor Ward. Het is duidelijk dat onze mannen klaar zijn.

Onze heren B met Maxim, Jamie, Klaas en Dries trokken naar het verre Henegouwen.
De tegenstand was B2, 2 B4 en B6. Jamie die zijn eerste match voor Schulen mocht spelen, liet al snel zien dat hij er klaar voor is. Volgende week mag hij al aan de bak tegen zijn vorige club Hoeselt, die met twee ploegen op bezoek komen in Schulen: al direct een derby met inzet.
Wij hielden gelijke tred met de tegenstander tot halfweg. Dries verloor vervolgens zijn tweede belle van de avond terwijl Klaas won: 5 – 5. Zouden onze B2-spelers Jamie en Maxim de kloof kunnen slaan: net niet en zo bleef het gelijk opgaan en werd het 7 – 7.
In de laatste ronde zorgt Jamie met zijn derde winstmatch voor het gelijkspel. Maxim had kansen om de winst binnen te halen maar hij moest in de belle het hoofd buigen voor de kopman van de tegenstander die 4 op 4 pakte. Een gelijkspel op verplaatsing blijft een goede start.

Onze C-ploeg in landelijke trok naar Kruibeke. In onze ploeg debuteerde vader en zoon Kiekepoos en dat met Laurent en Bruno. Wij waren met 4 B6, de tegenstander met 2 B4, C0 en C2.
Onze start is veelbelovend en we komen 2 – 4 voor. Vervolgens verliest Laurent heel nipt in de belle en zo hangen de bordjes halfweg toch weer gelijk. In de tweede helft slagen Jurgen en Laurent erin om gelijke tred te houden: 6 – 6 maar dan valt het stil en wint de tegenstander de laatste 4 matchen: 10-6 verlies. Voor Senne was het nog wat aanpassen aan de nieuwe reeks. Op naar de tweede speeldag: thuis tegen Dilsen.

Onze heren D staan in 1° provinciale voor een moeilijke opdracht. Jurgen en Senne zijn doorgeschoven naar landelijke. Met Steve Haesevoets (C2) uit Diest hebben we wel een versterking voor Jasper en Victor. Nieuwkomers zijn Stan Van Gils en Jonas Vangrieken die duidelijk vooruitgang boekten en de sprong maakten naar C6. Het werd hun vuurdoop in 1° provinciale tegen Bilzen A die speelden met C0, 2 C2 en C4: een zware klus.
Stan en Jonas gingen in de eerste ronde onderuit, Stan weliswaar nadat hij 2 – 0 voor uitliep maar dan toch verloor in de belle. 0 – 2: Jasper en Victor hebben dit rechtgezet: 2 – 2. In de volgende ronde gaan Stan en Jonas terug onderuit in een belle: zij kunnen dus duidelijk mee op dit niveau wat goed nieuws is. Het wordt dan 4 – 4. Na de hervatting wint Stan wel en zo wordt het 5 – 5. Jasper en Victor blijven winnen: 7 – 5. Vervolgens kan ook Jonas een match meepikken: het gelijkspel is dan al binnen.
Vervolgens zorgen zowel Jasper als Victor voor 4 op 4 en vlotte winst met 10-6. Een prima start voor onze “nieuwe” ploeg. Behoud is 1° provinciale is hier de doelstelling en dan is goed begonnen, half gewonnen.

Onze E-ploeg in 3° provinciale speelde met Jeffrey, Lune, Bert en Tom tegen Morata die speelden met 2 D4 en 2 D6. Op papier waren wij wat sterker maar een match moet altijd gespeeld worden.
Onze spelers waren direct op de afspraak: van 4 – 0 naar 7-1 en uiteindelijk ging het naar 10-2 en uiteindelijk 12-4. Lune en Bert zorgden voor 4 op 4. Tom pikte als E0 1 match mee en er had nog meer ingezeten.

Onze F-ploeg in 4° provinciale was vrij de eerste week.
Met onze G-ploeg was er een misverstand: de spelers van deze ploeg zijn gestopt met tafeltennis waardoor we deze ploeg wilden stopzetten. Door een misverstand bij de inschrijving is deze ploeg toch ingeschreven en hebben we direct algemeen forfait gegeven.

Onze jeugd speelt in 5° provinciale in de H-ploeg gesteund door enkele ouders maar ook zij waren de eerste speeldag vrij.

Onze jeugdploeg bij – 12 was de eerste week ook vrij.
Al deze ploegen komen dus volgende week een eerste keer in actie.

Wij mogen alvast tevreden zijn over de start van onze ploegen.
Opmerkelijk blijft dat het in 2024 nog altijd niet mogelijk is om de resultaten van onze ploegen op verplaatsing online op te volgen. Er zijn nog altijd clubs die er blijkbaar niet in slagen om hun uitslagen tijdens de match vrij te geven. Waarom wordt dit vanuit de Bond niet opgelegd alleszins voor nationale en landelijke? Voor het imago van onze sport geen goede zaak. We zullen misschien bemiddeling moeten vragen aan Jean Michel Saive.

Op naar week 2 waarin al onze ploegen in actie komen. Nog een week goed trainen en dan terug aan de slag.

Week 2: Onze ploegen doen het prima!
Prima start in de Beker van Limburg