Week 5: Heren A spelen gelijk in topmatch

Voor onze heren A stond de moeilijke en verre verplaatsing naar Caj Mir op het menu.
Beide ploegen stonden samen ongeslagen aan de leiding. Het is bovendien geweten dat Caj Mir een belangrijk thuisvoordeel heeft. Dat beloofde dus een moeilijke strijd te worden.
Wij speelden met Ward, Jan, Vincent en Jamie. De tegenstander met 4 B2. Het juiste verloop van de match is zondagvoormiddag nog steeds niet te raadplegen op de website: de computer in Cajmir zal het niet gedaan hebben.
Het werd een spannende match. Halfweg hadden we een voorsprong beet en die konden onze spelers vasthouden: van 6 – 4 naar 7 – 5: dan denk je, het komt in orde. Maar uiteindelijk toch een billijk gelijkspel: 8 – 8. Ward en Jamie wonnen er drie en Jan 2. We laten daardoor de kans liggen om alleen op kop te komen, maar in de terugmatch thuis zouden we deze ploeg wel moeten kunnen verslaan.
Nu staan we dus samen met Cajmir aan de leiding. Volgend weekend thuis tegen Braine die 4° staan en dat wordt opnieuw een pittig duel.

Onze B-ploeg kon in tegenstelling met de A-ploeg een heel korte verplaatsing maken naar Aarschot om het op te nemen tegen Smash Dolfijn wat andermaal een erg sterke tegenstander was.
Smash speelde met 4 B2 en wij met Maxim, Pepijn, Klaas en Dries. Wij stonden direct 4 – 0 achter. Maxim en Pepijn konden dan milderen tot 4 -2. Met winst voor Klaas konden we gaan rusten met 5 – 3. Maxim en Pepijn wonnen dan nog eens tegelijk zodat de spanning er toch in bleef met 7 – 5, maar dan brak de veer en stoomde Smash door naar een vlotte 11 – 5 zege.

Onze Heren C mochten deze keer ver reizen naar Zandvoorde. Laurent, Floris, Jurgen en Senne kregen ginds 4 C0-spelers tegen. Ondanks ons voordeel in klassementen ging het niet zo vlot: van 1 – 1 naar 4 – 4 halfweg. Vervolgens wonnen wij 4 matchen op rij en was het gelijkspel al verworven: 4 – 8. Senne en Laurent verliezen dan hun match: 6 – 8 zodat de laatste ronde beslissend zou zijn voor winst. Daarin haalden Jurgen en Floris de buit binnen: 6 – 10. Floris en Laurent zorgen elk voor 3 op 4.
Zo staan wij mooi in de helft van de rangschikking.

Onze heren D kregen de tweede uit de rangschikking op bezoek. Morata daagde op met een heel sterke ploeg met B4, B6 en 2 C0: geen schijn van kans denk je dan.
Stan zorgde echter direct voor een stunt van formaat: als C6 versloeg hij zijn eerste B6-speler en nog wel in 4 sets: straf. Jasper en Victor versloegen dan Wilfried die gefrustreerd was door de vele gebreken aan onze accommodatie. Zo leek er een stunt in de maak, want wij gingen rusten met een 5 – 3 voorsprong. Na de pauze ging het echter minder goed en won de tegenstander 6 matchen op rij: 5 – 9. Victor slaagde er ook nog in om de B6 te verslaan waardoor we eindigden op een logisch 6-10 verlies. Hiermee staat onze D-ploeg ook mooi in de helft van de ranking.

Onze E-ploeg kreeg het bezoek van Leopoldsburg B. Jonas, Joris, Lohren en Jeffrey namen het op tegen 3 D4 en D6. Na het winnen van 3 belles konden wij gaan rusten met een 7 – 1 voorsprong.
De tegenstander gaf nog niet op en vocht terug tot 8 – 4. Maar nadien wonnen wij alle partijen met een logische overwinning tot gevolg: 12 – 4. Hierdoor komen wij samen met St Truiden aan de leiding in onze reeks.

De F-ploeg speelde tegen Alken: zij kregen 2 D6, E4 en E6 tegen. Wij speelden met Robin, Eppo, Arjen en Frank. Dat kon wel eens spannend worden want wij spelen met 3 E-spelers. Het ging echter opvallend vlot: van 1 – 1 naar 6 – 2 en onze ploeg ging vrij vlot naar 9 – 3. Robin speelt nog steeds ongeslagen, Arjen won er 3 op 4 – Eppo en Frank 2 op 4 en zo staat onze ploeg zelfs derde in de rangschikking.

In 5° provinciale kreeg de H-ploeg het bezoek van Lipalet H. De sterkte was mooi in evenwicht: iedereen E6. Wij speelden met Nicolas, Severien, Kobe en Bart. Severien won haar eerste partij in de belle en zo konden we starten met 1 – 1. Vervolgens verloor Kobe en Severien nog een belle waardoor we halfweg al 2 – 6 in het krijt stonden. De tegenstander ging op zijn elan verder en de match was met 3 – 9 al beslist. In de slotronde konden Kobe en Nicolas nog milderen tot 5 – 11 verlies.

Onze jeugd trok naar Aarschot. Liam, Tobe en Jasper. Daar troffen zij stevige tegenstand met 2 E6 en NG. Dankzij Tobe en Liam hielden zij gelijke tred tot 2 – 2. Maar dan liep de tegenstander uit tot 7 – 2. Liam kon in de laatste match zijn tweede partij winnen: 7 – 3 een logisch verlies tegen een sterke tegenstander.

Week 4: Nipt verlies voor een paar ploegen