Week 4: Nipt verlies voor een paar ploegen

Het werd een moeilijk weekend voor onze ploegen. Door de afwezigheid van maar liefst 9 spelers werd het puzzelen om te ploegen in te vullen. Bovendien moesten we op de koop toe het deze week opnemen tegen enkele topploegen. Dat werd dus een zware opdracht.

Onze heren A speelden tegen Tiège B terwijl onze B-ploeg het moest opnemen tegen Tiège A.
Toen de tegenstander merkte dat onze B-ploeg verzwakt was, zetten zij 4 B2 in tegen onze A-ploeg in de hoop iets mee te pikken en speelden ze met een B4 in hun A-ploeg. Of dat een goede zet was, zal nog blijken.
Onze A-ploeg speelde met Ward, Jan, Vincent en Jamie. Tiège met 4 B2: jong geweld met veel inzet.
Het werden pittige matchen. Jan startte zwakjes, maar herpakte zich nadien. Jamie en Vincent zorgden direct voor 2 – 0 en deze kloof werd behouden: halfweg 5 – 3.
Na de pauze staken onze spelers nog een tandje bij en zij gunden de tegenstander geen enkele match meer. Uiteindelijk een ruime zege alhoewel het verschil in de matchen niet zo groot leek. Ward en Jamie zorgden voor 4 op 4: sterk. Nu staan we samen met Caj Mir op kop van de ranking: de verplaatsing naar Caj Mir wordt een match met veel inzet.

Voor onze B-ploeg met Maxim, Dries, Bruno en Laurent was Tiège A uiteraard een zware dobber met 2 B0, B2 en B4. Halfweg was het dankzij 2 winstmatchen van Maxim 2 – 6, Dries kwam wel nog dichtbij een overwinning, maar nadien stoomde de tegenstander door naar vlotte 2 – 14 winst.

Onze C-ploeg moest met Jurgen en Senne beroep doen op twee invallers (Edwin en Jurek) om leider United te ontvangen. Wij speelden met B6 en C0 terwijl United het deed met B2, 2 B4 en C4.
Wij nemen een prima start en verrassen de tegenstander: 3 – 1. Nadien gaan Senne, in een belle, en Jurgen onderuit en zo komen de bordjes terug gelijk te hangen: 4 – 4.
Senne en Edwin brengen ons terug op voorsprong: 6 – 4. Het wordt terug gelijk: 6 – 6, dan wint Edwin zijn derde partij: 7 – 7. In de slotronde zijn de tegenstanders echter te sterk: jammer want dit was voor onze ploeg met “oudere” invallers een echte stunt geweest. Jurek met 2 en Edwin met 3 laten zien dat we hen nog niet mogen afschrijven: dat belooft.

Onze D-ploeg in 1° provinciale trok naar een zware tegenstander: St Truiden die spelen met een oud-speler van Schulen: Nick Blokken (B6) en verder C0, C4 en C6. Wij speelden met Victor, Steve, Stan en Lune. Voor Lune was de tegenstand uiteraard te zwaar. Desondanks was onze start prima tot 3 – 3.
Dan verloor Stan in een belle: 5 – 3.
Nadien liep de tegenstander uit tot 9 – 4 en was de match gespeeld. Steve zorgde nog voor een stunt door Nick Blokken te verslaan. Met onze volledige ploeg hadden we hier wellicht wel iets kunnen meepikken.

De E-ploeg trok naar de laatste in de rangschikking: Westel. De tegenstander speelde met D2, D4, D6 en E2. Gemakkelijke opdracht denk je dan. Wij lopen ook snel uit tot 2 – 4. Dan verliest Jeffrey in een belle maar Bert wint de belle: 3 – 5. En we lopen verder uit tot 4 – 7 maar dan gebeurt het ondenkbare: Lohren, Bert en Jefffrey verliezen alle drie in een belle: 7 – 7. En kon het nog anders: ook de slotronde werd beslist in twee belles: Lohren wint en Joris verliest: 8 -8. Zo blijft onze ploeg ongeslagen. Jeffrey kende een pechdag met 0 op 4. Ondanks het puntenverlies staan we toch nog op kop in de ranking. Op naar de volgende match.

Onze F-ploeg speelde met Robin, Roos, Kevin en Arjen in en tegen Hoeselt J die speelden met 4 E4.
Dat beloofde gezien het verschil in klassement een vlotte winst te worden. Dat bleek ook: halfweg 1 -7 en zo ging het vlotjes verder naar 2 – 14 met 4 op 4 voor Robin en Arjen. Onze ploeg staat daarmee 6° in de ranking wat gelet op de competitiehervorming met veel meer dalers, behoud betekent in een versterkt 4° provinciale volgend seizoen.

Onze H-ploeg trok naar het verre Bree met de ploeg vader en zoon: Raf met Liam en Steven met Tobe. Zij kregen E4 en 3 E6 tegen: een stevige tegenstander.
Onze ploeg nam een vliegende start en liep ondanks verlies van Tobe uit tot 1 – 5. Maar dan viel het stil en kwam de tegenstander terug tot 5 – 5. Vervolgens komen we op achterstand: 7 – 5.
Liam wint dan zijn 2°: 8 – 6. Zit er nog een gelijkspel in? Steven wint zijn derde, maar Raf verliest: 9-7 verlies. Voor Tobe als NG was het belangrijk om op dit niveau ervaring op te doen.

Onze jeugd was vrij deze week.

Wij hopen dat alle afwezigen volgende speeldag terug van de partij zijn maar eerst een andere speeldag volgende zondag: die van de verkiezingen. Dan krijgen we in ons lokaal in Schulen weer veel volk over de vloer maar niet om te supporteren voor onze club.

Week 3: Knappe overwinningen van bijna al onze ploegen