Week 3: Knappe overwinningen van bijna al onze ploegen

Onze Heren A en C trokken naar Antwerpen om te spelen tegen Nodo.
Voor onze Heren A met Jan, Ward, Jamie en Pepijn een hapklare brok met als tegenstand 1 B2 en 3 B6. Het ging dan ook vlotjes naar 0 – 6. Vervolgens gunde Pepijn de kopman van de tegenpartij toch een match: 1 – 7. Vervolgens stoomde onze ploeg door naar 1 – 13. Voor Ward zat het venijn in de staart: hij verloor ook tegen de kopman: 2 – 14 winst: op naar de volgende match.

Voor onze B-ploeg in het verre Gullegem was het veel moeilijker. Wij speelden met Maxim, Dries, Bruno en Floris. De tegenstander speelde met B0 en 3 B4. Wij konden gelijke tred houden tot 2 – 2 dankzij winst van Maxim en Floris. Maar dan verloor onze ploeg de pedalen: 6 – 2 halfweg. Nadien kon Floris nog een match winnen, maar dat lukte de anderen niet. Dries zijn tegenstander speelde zijn laatste match niet en Bruno kwam in de belle nog dicht bij een winstmatch maar een duidelijk verlies met 12-4.

Onze C-ploeg in Nodo nam het op tegen een evenwaardige tegenstander met B6 en 3 C0.Laurent, Jurgen, Senne en Alexander. Aanvankelijk ging het gelijk op tot 2 – 2 maar na spannende matchen en drie keer winst in een belle werd het 3-5. Vervolgens wonnen we de volgende drie partijen: 3 – 8 en was de winst zo goed als binnen. Jurgen en Senne verloren dan nog één match maar de anderen wonnen en zo kregen we een afgetekende overwinning met 5-11. Laurent met 4 op 4 was de uitblinker.

De Heren D in 1° provinciale, waar wij spelen met C6, verbaasde ons in de eerste matchen met winst.
Hoe lang zouden ze dit succes nog kunnen volhouden? De tegenstander was United C met 4 C2. Wij speelden met Jasper, Victor, Steve en Jonas. Het werd direct spannend: na 3 belles was de stand gelijk: 2 – 2 en ook met 3 – 3 bleef het gelijk opgaand. Steve en Jasper maakten de kloof: 5-3. Vervolgens winst voor Victor: 6-4. Jasper en Steve diepen verder uit: 8 – 4. Uiteindelijk vrij vlotte winst met 4 op 4 voor Victor. Na drie matchen nog het maximum van de punten: een erg sterke prestatie.

Onze E-ploeg met Stan, Joris, Lohren en Bert speelde tegen de ervaring van St Truiden met C6, 2 D2 en D4. Het ging gelijk op tot 3 – 3, maar dan maakte de tegenstander de kloof: 3 -5.Lohren en Bert kunnen herstellen: 5 – 5. Vervolgens is het erg spannend, maar zowel Joris als Stan gaan in een belle onderuit. Lohren wint dan: 6 – 8. Een gelijkspel werd hierdoor het hoogst haalbare: Stan en Joris stellen niet teleur en slepen toch nog een gelijkspel uit de brand. Onze vier spelers winnen er elk 2.
Onze ploeg blijft dan ook ongeslagen.

Onze F-ploeg speelde met Robin die na vele jaren onderbreking de palet en de handschoen terug opneemt. Daarnaast speelde Arjen, Marcel, en Frank. United K speelde met E2, E4 en 2 E6. In klassement waren wij duidelijk sterker. Desondanks bleef het gelijk tot 3 – 3, maar dan brak de veer bij de tegenstander en ging het naar 10-3. En uiteindelijk 11 – 5. Robin zijn heroptreden werd beloond met 4 op 4. Arjen en Frank wonnen 3 op 4 en Marcel droeg ook zijn steentje bij in deze ruime zege.

Onze H-ploeg geraakte deze week met moeite ingevuld Uiteindelijk trok Liam met zijn papa en 2 vrije tijdspelers naar Morata waar zij 2 E6 en 2 NG tegen kregen. Het ging vlotjes naar 0-4.Vervolgens verlies van Jos en Liam: 2 – 6 halfweg. Liam maakt nadien de 8. Vervolgens halen Raf en Jos de buit binnen: 6-10 winst: 4 op 4 voor Raf, 3 op 4 voor Jos, Bart 2 en Liam 1.

Onze jeugdploeg met Jasper, Mati en Brent, allen NG, kreeg het bezoek van een stevige ploeg uit Hoeselt met 2 E6 en NG. In de eerste ronde haalt Mati het in een belle en in de volgende ronde wint Jasper: 2 – 2. Dan wint Mati zijn tweede match: 3 – 3. Daarna speelde de tegenstander een stukje sterker en konden wij geen match meer winnen: 3 – 7. Een mooie prestatie tegen een sterke tegenstander. Onze jeugd heeft weer wat ervaring kunnen opdoen.

Een mooie week en de sterke start van onze ploegen is hiermee bevestigd.

Week 4: Nipt verlies voor een paar ploegen
Week 2: Onze ploegen doen het prima!